element_joogialused_vabrikus_valmis

Uus toode on vabrikus valmis, aga Amazon ei lasknud müüki panna

Amazoniga on üks kindel asi – alati jätkub jamasid, mida lahendada.

Olen alates 2022 novembrist tegelenud uue Amazoni toote müügile panemisega. See on ametlikult minu kolmas Amazoni toode, sest toode number kaks ei teeninud piisavalt kasumit ja on nüüd müügist maha võetud. Uueks tooteks on kindla värvigamma ja disainiga joogialused, mis said valitud ühe skämmeri pärast. Kirjutasin toote valimisest siin postituses.

Hiinas vabriku leidmine käis kiiresti, sest keraamilised joogialused on popp toode. Disaini tegin ise Canvaga. Kõik sujus suurepäraselt, kuni oli aeg toote müügileht teha, et Amazon FBA triipkoodi kätte saada. Ma soovin edu korral arendada Element brändi ja luua teisi sisekujundustooteid, aga selleks on vaja kindlasti müügilehele panna brändiks Element. Amazon püüab viimasel ajal eriti palju suuri brände kaitsta, nii et kui sa paned brändi lahtrisse mingi nime, siis see tekitab mitu errorit ja müügilehte avaldada ei saa.

Kogu sellest jamast on võimalik kõrvale hiilida, kui panna brändi lahtrisse lihtsalt Generic, aga seda ei saa toote müügilehel hiljem muuta. Kujuta ette, et sul on juba hästi müüv toode 30 arvustusega ja sa tahasid oma brändi ametlikult registreerida, et toote lehele panna näiteks videosid või brändi teiste toodete soovitusi. Sa ei saa sellel müügilehel brändi muuta. Sa peaksid tegema täiesti “uue” toote, millel ei ole ühtegi arvustust. Ma pigem tegelen jamadega…

Esimesena Amazon ütles: “Tõesta, et sul on luba Element brändi tooteid müüa!”. Saatsin neile brändi pildid, dokumendid ja isegi ilusti vormistatud kirja, et mina, Kaisa Lepajõe, Element brändi omanik, luban isikul Kaisa Lepajõe, kes on selle konkreetse Amazoni konto omanik, müüa Element brändi tooteid. Läks läbi. Super! Nüüd mul on luba müüa Element brändi tooteid.

Hakkasin siis uuesti müügilehte avaldama, kui tuli uus error. Mul ei ole luba luua Element brändile Amazoni kataloogis uusi tooteid. Normaalne… Võtsin jälle klienditeenindusega ühendust. Nad küsisid minult tootest pilte ja uuesti kirja, kus ma täpsustan, et mina, Kaisa Lepajõe, luban ettevõttel, mida omab Kaisa Lepajõe, luua uusi müügilehti toodetele Element brändilt, mida omab Kaisa Lepajõe. Allkirjastatud Kaisa Lepajõe.

Minu saadetud pildid Amazonile ei sobinud, sest triipkood oli toote karbi peale kleebitud mitte prinditud. Ma püüdsin neile seletada, et see toode näebki originaalis selline välja. Triipkood ongi karbi peale kleebitud. Mainisin veel, et mul on 500 ühikut juba selliste karpidega valmis, aga neid ei huvitanud. “Sorry for your loss” oli ainus, mis nad ütlesid.

Vot, tavainimene võib-olla annaks alla ja müüks Generic brändiga, aga ma lubasin endale, et ma proovin veel ühte lahendust. Registreerisin Element logo Inglise intellektuaalomandi bürooga. Mul ei olnud büroolt veel vastust, aga kuna ankeedi olemasolu oli vähemalt registreeritud, siis ma ühinesin Amazon Brand Registry‘ga. Amazon Brand Registry aitab kaubamärkidel kaitsta oma intellektuaalomandit.

Amazon on suurfirma, nii et Brand Registry inimesed ei suhtle tavaliste klienditeenindajatega. Selle üle on mul ainult hea meel, sest Brand Registry inimesed kohe kiitsid mu taotluse heaks, kuigi saatsin neile täpselt samad pildid ja dokumendid. Siis sain läbi Brand Regsitry anda oma kontole loa uusi tooteid üles panna. Probleem lahendatud.

Nüüd ootan, et hiinlased saadaksid minu esimesed 500 ühikut lattu. Korralikud tootefotod teen siis, kui toode on laos.

Teavitused meilile?

Saada oma email, kui soovid uute postituste kohta teavitusi.

Meeldis? Jaga sõpradega

Kirjuta kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Kasumi numbrist

Rakendan oma ettevõttes kasum esimesena süsteemi ja loen siin kasumiks välja makstud brutopalka ja dividendide maksmiseks kogutud raha.

Kasum = brutopalk + dividendifond