Pärast pikka ootamist jõudis minu 500-ühikune laadung lõpuks Amazon UK lattu. Saatsin kiiresti ühe ühiku inglise fotograafile ja nädal hiljem oligi toote listing koos fotode ja müügitekstiga üleval.
Toote listing‘ut saab uudistada siin – https://www.amazon.co.uk/dp/B0BV6ZLV9B
Tänaseks on mul olnud juba kaks müüki. Üks müük tuli reklaamist ja teine niisama.
Kust tuli tooteidee?
Selle toote valik ei olnud nii läbi mõeldud kui minu esimene Amazoni toode. Esimest ja järgnevaid tooteid olen muidu otsinud kasutades Jungle Scout’i otsingumootorit. Eelnevatel kordadel on olnud eesmärk leida toode, mis müüks 300 ühikut kuus ja millel ei oleks liiga palju konkurente.
Seekord juhtus nii, et mind veeti Etsyst joogialuseid ostes ninapidi. Müüja oli Etsysse pannud linnukese, et tegemist on käsitsi valmistatud tootega, aga kui toode kohale jõudis, siis ma sain kohe aru, et see on puhas masstoodang.
Huvi pärast uurisin, kui palju müüke sellel Etsy müüjal on.
Sadu ja sadu müüke! Need joogialused ei olnud mitte unikaalne käsitöö, vaid populaarne masstoodang. Tema alused olid lausa nii populaarsed, et need olid joogialuste kategooria bestseller’id. Tuleb välja, et minu sisekujundusmaitse ei olegi nii unikaalne, kui ma arvasin. Ma ostan sama kraami mis kõik teised.

Ma arvan, et see müüja tõmbas vale inimest ninapidi. Ma läksin kohe vaatama, kas ta oma toodet Amazonis ka müüb ja kui leidsin, et ei müü, siis kopeerisin tema värvigammat ja tegin enda joogialuste variandi Amazoni müügiks.
Turu-uuring
Loomulikult enne kui ma pooltuhat ühikut Hiinast tellisin, tegin natukene põhjalikuma turu-uuringu. Kasutasin JungleScout’i, et uurida, millised näevad välja müügid joogialuste kategoorias. Minu kriteeriumid uuele tootele on:
- Mul peab olema võimalus eristuda. Joogialuste kategoorias oli palju tooteid, mis olid igavad ja ühevärvilised. Väga vähesed müüjad loovad värvilisi kujundusi, nii et kõige lihtsam viis eristuda on teha huvitavama välimusega joogialused.
- Samas, tahtsin näha, et ka unikaalse kujundusega alused müüvad.
- Toote turuhind peab võimaldama iga ühiku pealt saada 3€ kasumit või rohkem, et oleks võimalus maksta kinni ka optimeerimata reklaam.
- Kui kõik läheb plaanipäraselt, siis toode võiks teenida 200€ kuus passiivset tulu.
Minu hüpotees on:
- Mina olen omaenda toote ideaalne klient, nii et ma oskan valida sellist kujundust, mis läheb teistele kodu loovatele noortele naistele peale. Tõendusmaterjaliks see, et ma suutsin kogemata osta Etsyst kõige popima joogialuse.
Jälgisin läbi JungleScout’i kümne konkurendi müüke, et vaadata, kui palju vähem müüke saavad need, kes pakuvad unikaalsemat disaini.
Kõige igavama disainiga tooted müüvad rohkem ühikuid, sest need meeldivad rohkematele inimestele. Näiteks, alloleval pildil on näha, et musta värvi joogialused teevad kõvasti rohkem müüke kui värvilised ja erilise kujuga alused.

Mina imestan, et kaks viimast üldse midagi müüvad, sest mina elu sees selliseid endale ei ostaks. Mul oli hea meel näha, et igasugused unikaalsed disainid saavad ka 30+ müüki kuus. Arvutasin, et kui mina müün oma aluseid hinnaga £16.99, siis mul on ka vaja ainult 30 müüki kuus, et saavutada oma 200€ passiivse tulu eesmärk.
Niisiis, minu toode vastab minu neljale kriteeriumile. Ma saan teistest eristuda omapärase kujundusega ja unikaalse kujundusega joogialused teevad piisavalt müüke, et saavutada kasumieesmärgid.
Kuidas ma toote disainisin
Kasutasin Canva premium versiooni, et toodet disainida. Võtsin Etsy müüja toote pealt värvid ja inspiratsiooni ja tegin hästi müüvast disainist enda versiooni. Toote disainimine võttis kokku ainult paar tundi, kuigi ma hajutasin töötamist mitme päeva peale, et oma disaini mitu korda värske pilguga üle vaadata.
Ma enam-vähem lihtsalt sobitasin erinevaid kujundeid Canvas kokku, kuni ma leidsin kombinatsiooni, mis mulle meeldis. Ma ei suutnud päris oma visiooni eluks teha, aga eks kuntsiga nii käibki. Joonistus ei tule ka kunagi selline välja, nagu ma vaimusilmas ette näen.

Kuidas ma vabriku leidsin
Ma olen vabrikuid läbi Alibaba leidnud. Joogialustega on see hea asi, et tuleb ainult tooriku ja printimise kvaliteeti vaadata, sest disain on minu enda oma. Minu vabriku kriteeriumid on tavaliselt:
- Müüjal peab olema piisavalt hea inglise keel, et temaga saab toote detailid korralikult läbi rääkida. Kommunikatsioonivead on kallid.
- Ei tohi olla kõige odavam pakkumine, sest selle maksad kuskil mujal kinni, tüüpiliselt toote kvaliteedis.
- Vabrik on nõus tegema väiksemat esimest tellimust – 200 ühikut. Ma lõpuks tellisin rohkem, aga mulle meeldivad vastutulelikud vabrikud.
Enne ettemaksu maksmist tellisin vabrikult tootenäidised. Kriipisin, kraapisin ja loopisin neid aluseid. Veendusin, et need peavad regulaarsele kasutusele hästi vastu.
Ühe asja ma tegin vabrikuga valesti. Nad määrisid mulle pähe odavama tootekarbi ja ma juba kahetsen seda. Oleks pidanud ikka võitlema selle eest, et ma saaks kauni karbi, sest ma üritan oma toodet müüa kõrgema hinnaga kui teised.
Järgmist laadungit tellides palun kindlasti kallimat karpi. Ma ausalt ei tea, miks nad minult vähem raha tahtsid küsida. Hiinlastele vist ei jõua kohale, kuidas toote pakend võib maksta rohkem kui toode ise. See on läänemaailmas täiesti tavaline. Võta teadmiseks, kui järgmine kord uhkes karbiga purgiavajat või hambaharja ostad!
Numbrid
Toote hind + transport lattu | £2.90 |
Impordi maksud | £0.73 |
Erinevad Amazoni tasud | £5.28 |
Müügihind (sh käibemaks) | £16.99 |
Kasum | £2.83 |
Ma saan vajadusel hinda natukene alla lasta, kuigi mulle pigem meeldib istuda kõige kallima toote positsioonil. Ma ei ole hinnaga võitlemise fänn ja ma tean, et kui mina endale sisekujunduselementi valin, siis ma ei vali selle järgi, mis on odavam. Ma ikka võtan selle, mis mulle meeldib.
Kuidas tulid esimesed müügid
Ma olin valmis mitu nädalat või isegi mitu kuud ootama esimese müügini, sest ma tean, et need esimesed müügid tulevad raskelt. Amazon ei usalda veel uut toodet ega hakka seda otsingus esilehele panema. Uuel tootel ei ole ka ühtegi arvustust, mis vähendab ostjate usaldust.
Otsustasin küsida inglise sõpradelt arvustusi, aga panin seniks £5 päevas automaatsed reklaamid käima. Amazon pakub võimalust oma toodet reklaamida nii, et see tuleb teatud otsingusõnade peale esilehele. Automaatne reklaam aitab mul välja uurida, mis otsingusõnu inimesed selle toote puhul kasutavad. Amazon ise ajapikku optimeerib automaatseid kampaaniaid.
Üks päev vaatasin, et mul on esimene müük olnud. See müük tuli juba mõni päev pärast reklaamikampaaniate tööle panemist. Kusjuures kliki hind ei olnud üldse kallis, mis tähendab, et tootelisting on hea. Inimene leidis, klikkis ja ostiski ära, sest talle meeldis minu toode. Loodetavasti see juba kaunistab tema lauapealseid.
Tänaseks on mul olnud kaks müüki ja toode on veel paari inimese ostukorvis. Super tulemus! Ma olen väga rahul. Võib-olla ma ei peagi sõpradelt arvustusi küsima, kui müügid niimoodi ise tiksuvad.
Kokkuvõte
Iga järgneva toote üles panemine on aina lihtsam. Mul ei ole enam stressi ühegi etapiga. Ma ei muretse, et ma oma rahast ilma jään, sest ma tegutsen nüüd juba ettevõtte rahadega mitte oma kalli taskurahaga.
Ma ei ole varem niimoodi enda disainitud toodet müünud, nii et see siin on minu jaoks ka uus eksperiment. Mul on disaini vastu tekkinud viimasel ajal huvi ja mul on hea meel, et ma saan seda huvi oma ettevõttes rakendada.
Teise kvartali aruandes saate teada, kuidas müükidega läheb. Kui on suur huvi igapäevaste arengute kohta, siis võita mind jälgida minu Facebooki lehel, kus ma vähemalt praegu postitan iga päev.