eksperimenteerime_reklaamidega

Tegin eksperimendi! Pole mõtet reklaamida sisu, mis ei ole orgaaniliselt populaarne

Soovisin enda jaoks läbi eksperimendi tõestada, et ebapopulaarse postituse Metas boost’imisel ei ole mõtet. Tarkades raamatutes ju ikka kirjutatakse: “Ära mata raha reklaamidesse, mis ei tööta!”. Maksin 10€ et reklaamida Facebookis kahte blogipostituse linki. Valisin postitused selle järgi, kui populaarsed nad avaldamise hetkel olid. Üks eksperimendi postitustest oli omal ajal nii edukas, et läks viraalseks. Teine sai postitamise hetkel palju vähem tähelepanu, kui ma lootsin.

Metas Boost’imine – maksad Metale raha, et Facebooki või Instagrami postitus jõuaks rohkemate inimesteni.

Orgaaniline tähendab sotsiaalmeedia kontekstis, et tulemuse eest ei ole midagi makstud. Orgaaniline levik on silmapaarid tasuta postitatud sisu peal. Vastandiks on postituste tasuline levik, näiteks boost’imise tulemusel.

Eksperimendi ülesehitus

Esimeseks postituseks valisin Kogumispäeviku Facebooki grupis viraalseks läinud Kuidas ma oma kulusid vähendasin, et miinimumpalgast ära elada. Tänu sellele postitusele oli blogis kahe nädala jooksul 6519 külastajat. Tavaline iganädalane külastajate arv on 100 ringis.

Teiseks postituseks valisin Facebook vs Instagram 150 jälgijani – kumb on parem?. Kui ma selle postituse valmis kirjutasin ja Facebookis välja hõikasin, siis ma eeldasin, et inimesed tunnevad huvi. Ma olin üllatunud, kui keegi väga seda postitust lugemas ei käinud. Ma oleks võinud valida ka sellise postituse, mis tagantjärele on ilmselgelt halva pildi, pealkirja või sisuga. Aga ma tahtsin just tõestada endale, et ma ei tohi usaldada oma arvamust. See, et “Facebook vs Instagram 150 jälgijani – kumb on parem?” sai kokku vaid 83 vaatamist, tuli mulle üllatusena.

Mõlema reklaami boost’i eelarveks panin 5€ ja jooksutasin reklaami 7 päeva. Mõlema reklaami puhul Facebook hoiatas mind, et minu reklaam võib selle eelarvega saada ainult 0-20 klikki.

Eksperimendi tulemused

Ma ei olnud üldse kindel, kas ma eksperimendist jagamisväärset tulemust saan. Ma ootasin marginaalset erinevust, aga viraalse postituse kliki hind oli seitse korda odavam!

PostitusReach ehk levikKlikidKonversioonKliki hind
Viraalne postitus210037517,9%1,33 eurosenti
Ebapopulaarne postitus1091524,77%9,50 eurosenti

Kui keegi mu matemaatikat kontrollima hakkab, siis ilmselt avastate, et ebapopulaarse postituse kliki hind ei klapi. Asi on selles, et ma panin eelarveks 5€, aga kampaania ei kasutanud seda äragi! Nii vähesed inimesed klikkisid reklaami peale, et mul jäi raha üle.

  • Viraalne postitus sai sama raha eest kaks korda rohkemate inimeste ette.
  • Mõlemal postitusel oli hea konversioonimäär, aga viraalse postituse konversioonimäär oli lausa ebanormaalselt kõrge. “Heaks” konversioonimääraks võib tavaliselt lugeda 1-5%.
  • Ebapopulaarse postituse kliki hind oli üle seitsme korra suurem kui viraalse postituse kliki hind!

Mõtteeksperiment

Paneme nüüd oma Einsteini mütsid pähe ja teeme mõtteeksperimendi. Oletame, et ma reklaamin blogi küljepaneelis vaheldumisi kahte toodet. Ma tahan kasutada Facebooki reklaame, et meelitada rohkem potentsiaalseid ostjaid blogisse.

Esimene toode on humoorikas tass. Kuna tegemist on füüsilise tootega, siis selle kasumimarginaal on päris madal. Saan iga müügi pealt 3 eurot kasumit. Teine toode on 20-eurone veebikursus. Tegemist on digitaalse tootega, nii et müügihind on puhaskasum. Mõlema toote müügilehe konversioonimäär on 7% ehk kui keegi klikib küljepaneelis tootereklaami peale, siis 7 inimest 100-st ostavad tassi/veebikursuse. Minu Amazonitoodete müügilehtede konversioonimäärad on 7% ringis.

Oletame veel, et ainult 3% blogi lugejatest klikivad küljepaneelis olevate reklaamide peale. Ülejäänud loevad niisama blogipostitust. Seega ainult 3% x 7% = 0.21% blogi külastajatest ostavad midagi. Ühe müügi saamiseks on vaja blogisse meelitada 476 lugejat.

Kasutades eksperimendi reklaamide kliki hindu arvutame välja, kui kallis on 476 lugeja blogisse meelitamine.

  • Viraalse postituse reklaamiga maksab üks müük 6,33€.
  • Ebapopulaarse postituse reklaamiga maksab üks müük 45,2€.

Muide, kui konversioonimäärasid kasvõi ühe protsendi võrra ühele või teisele poole liigutada, siis on eksperimendi tulemused täiesti teistsugused. Müügikanalis on rohkelt kange, mida liigutada, et kasumit suurendada.

Järeldused

Ebapopulaarset postitust pole üldse mõtet reklaamida. Selleks, et blogisse saada piisavalt lugejaid, et üks neist ostaks mõne toote, on vaja maksta 45,2€. Ma ei saaks kummagi hüpoteetilise tootega kasumit teenida!

Viraalse postituse kliki hind on küll madal, aga ka selle hinnaga ei ole mõtet tassi reklaamida, sest ma saaks iga tassi müügi pealt ainult 3€ kasumit. Minu blogis reklaamitaval tootel peab kasum olema vähemalt 6,33€, et reklaam ära tasuks. 20-eurost veebikursust on mõtet niimoodi reklaamida, sest mulle jääks kasumist alles 20 – 6,33 = 13,67€. Ilus.

Ma peaks lähiajal mõne 10-20 eurose digitoote müüki panema…

Tõestasin endale ja loodetavasti ka teile, et suvalisse reklaami raha matmine ei ole hea mõte. Pigem tuleks boost’ida sisu, mis on juba ennast orgaaniliselt tõestanud. Tundub, et viraalsete postituste boost’imine on kõige odavam tasuline levik.

Inspiratsiooni meilile?

Saada oma email, kui soovid uute postituste kohta teavitusi. Las Kaisa Tegemised blogi annab sulle väikese doosi motivatsiooni iga nädala või paari tagant.

Meeldis? Jaga sõpradega

2024 I kvartali kokkuvõte

Teate, mulle ei meeldi neid kokkuvõtteid kirjutada, sest ma tegelikult ei ole oma ettevõtte rahalise seisuga rahul. Ma peaks rahule jääma, aga ma lootsin rohkemat.

Loe edasi »

Kirjuta kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Kasumi numbrist

Rakendan oma ettevõttes kasum esimesena süsteemi ja loen siin kasumiks välja makstud brutopalka ja dividendide maksmiseks kogutud raha.

Kasum = brutopalk + dividendifond