google_hmm

SEO nipid: kuidas Google’i statistika aitab mul postituste teemasid valida

Ma tavaliselt ei ole SEO osas väga tubli. Ma ei ürita puhverdada postitusi konkreetsete otsingusõnadega, vaid püüan optimeerida teksti nii, et seda oleks hea lugeda. Sellegipoolest on mul võimalik Google’i statistikat vaadates suurendada tõenäosust, et mu blogi leitakse läbi Google’i otsingu.

Mis on SEO ja miks see minu jaoks oluline on

Search Engine Optimization (SEO) on veebilehe sisu otsingumootorite jaoks optimeerimine. Eesmärk on otsingutes välja tulla ja vastuste nimekirjas võimalikult kõrgel kohal olla.

Inimesed peavad minu blogi kuidagi üles leidma. Minu blogil on uute lugejate leidmiseks hetkel kolm kanalit:

  1. Suulised soovitused. Fännid soovitavad blogi oma sõpradele ja tuttavatele.
  2. Sotsiaalmeedia. Facebook ja Instagram lükkavad minu postitusi regulaarselt uute inimeste ette. Mõned neist leiavad tee minu blogini.
  3. Google’i otsing. Keegi googeldab “läbipõlemisest taastumine”, leiab minu blogi ja loeb ka teisi postitusi.

Blogi algusaegadel 2023 aasta alguses tuli mul Google’ist ainult paar klikki kuus. Nüüd klikitakse minu blogi linkidele Google’is üle 200 korra iga kuu! Google’i otsingust on saanud ühe aastaga suurim liikluse allikas.

Graafikud näitavad 90 päeva statistikat selle kohta, kuidas inimesed minu blogisse jõudsid. Esialgu tulid inimesed peamiselt läbi sotsiaalmeedia (Organic Social). Organic search osakaal peaaegu kümnekordistus ühe aastaga!

Otsingumootori osakaal veebiliiklusallikate hulgas on suurenenud tänu sellele, et Google usaldab minu blogi, ma kirjutan regulaarselt kvaliteetset sisu juurde ja ma valin aeg-ajalt teemasid selle järgi, mida Eesti inimesed Google’is otsivad.

Mind huvitab SEO, sest kui ma tänu optimeerimisele saan 10% rohkem Google’i klikke, siis see on 75 inimest. Kui ma optimeerin hoopis sotsiaalmeediat ja saan sealt 10% lugejaid juurde, siis saan vaid 17 uut lugejat.

Kuidas ma Google Analyticsi abil blogipostituse teemat valisin

Üldiselt ma kirjutan oma blogis sellest, mis mu elus parasjagu toimub. Mõnikord on aeglasem hetk, kus ma ei võta ühtegi uut projekti ette ega kinnista uusi harjumusi. Sellistel hetkedel on kasulik vaadata Google Search Console’i Queries raportit. See raport näitab mulle, milliste otsingusõnadega minu blogi Google’is üles leitakse.

Teeme läbi minu postituse valimise protsessi. Hetkel on viimase 90 päeva pilt selline:

  • kaisa tegemised – suhteliselt loogiline. Keegi soovitas blogi lugeda, nii et inimene paneb blogi nime Google’i otsingusse. Mõned regulaarsed lugejad kasutavad ka seda strateegiat, et kirjutavad Google’isse “kaisa tegemised”, mitte ei pane aadressiribale blogi URL-i.
  • läbipõlemisest taastumine – sellel teemal on mul juba päris mitu postitust kirjutatud. Hetkel juurde lisama ei hakka, sest see pole tegelikult minu blogi põhiteema.
  • amazonis müümine – sellest räägin kohe lähemalt…
  • kaisa lepajõe – loogiline. Ma olen paljudes podcastides esinenud ja blogi maininud.
  • passiivne sissetulek – väga hea otsingusõna! See on täpselt seotud minu blogi teemaga. Peaksin lähiajal kirjutama uusi postitusi passiivse tulu teemal üleüldiselt.
  • chatgpt eesti keeles tasuta – pole väga asjakohane.
  • päevaplaan – väga huvitav! Ma ei teadnud, et inimesed üldse eestikeelselt päevaplaanide ja produktiivsuse kohta otsinguid teevad. Ma ise otsin ainult inglise keeles, sest meil pole Eestis eriti palju produktiivsusgurusid.
  • kasum esimesena – pole põhiteema, aga ma promon Kasum Esimesena süsteemi üsna intensiivselt. Hetkel postisusi juurde ei kirjuta.

Vaatame, mis vasted mulle tulevad, kui ma panen Google’i otsingusse “päevaplaan”…

Täiesti loogiline, et ma sellise otsinguga kohe esimeste vastete hulgas olen. Teised vasted ei ole üldse asjakohased! Kui inimene otsib Google’ist “päevaplaan”, siis ta pigem ei taha Microsoft Support lehte vaadata.

Järgmise sammuna ma tahaks teada, kui palju inimesed üldse “päevaplaan” otsivad, sest Google Search Console näitab ainult neid otsinguid, kus mina olen üks vastustest olnud. Kasutasin Google Trendsi ja leidsin, et Eestis tehti viimase aastaga 602 “päevaplaan” otsingut. Eesti on väike, nii et produktiivsusniššis on 602 üsna suur hulk päringuid. Võrdluseks võin öelda, et inimesed otsisid “kanep” 1458 korda.

Ma teen sellised järeldused:

  • Ma olen üks vähestest, kes päevaplaanide koostamise kohta üldse midagi kirjutanud on. Konkurents on väga madal.
  • Inimesed soovivad õppida, kuidas päevaplaane koostada. Inimesed soovivad näha, kuidas teised inimesed päevaplaani koostavad.
  • Ma peaksin lähiajal kirjutama päevaplaanide teemal veel postitusi.

Ma tegelikult läbisin kolm kuud tagasi selle sama protsessi otsingusõnaga “amazonis müümine”, nii et ma saan teiega SEO tulemusi jagada.

“Amazonis müümine” otsingusõna sihtimine

Kui ma seda raportit 2023 aasta lõpus vaatasin, siis mulle jäi silma fraas “amazonis müümine”. Ma küll räägin siin tihti oma kogemusest Amazonis müümisega, aga mul ei olnud ühtegi algajasõbralikku postitust, mis sobiks “amazonis müümine” otsingu vasteks. Otsustasin, et kirjutan algajatele sobiliku postituse, mis tõmbaks Google’ist amazonimüügi vastu huvi tundvaid inimesi minu blogisse.

16. novembril 2023 kirjutasin postituse, mille pealkirjas oli “Amazonis müümine” – Kuidas Amazonis müümine toimib. Eelnevad klikid tulid vanemast postitusest Kuidas ma Amazoni müügiga alustasin.

Tulemus – rohkem klikke otsinguga “amazonis müümine”

Tänu sellele postitusele hüppas “amasonis müümine” otsingusõna peaaegu tabeli tippu. Varem moodustas “amazonis müümine” 2,2% klikkidest, nüüd 8,5%. Kuidas Amazonis müümine toimib on nüüd üks populaarsematest postitustest.

Nüüdseks ilmub minu blogi lausa kaks korda Google’i esilehel, kui otsida “amazonis müümine”.

Kõige toredam on see, et Kuidas Amazonis müümine toimib hüppas esimeseks! See tähendab, et Google’i hinnangul on minu uus postitus parem vaste otsingule “amazonis müümine”. Inimesed teevad selliseid otsinguid, et saada teemast ülevaadet. Kui otsida “amazonis esimese toote müümine”, siis vahetavad postitused kohad ära, sest otsija on ilmselgelt huvitatud amazonis müümise esimestest sammudest.

Loodan, et eksperimenti korrates otsingusõnaga “päevaplaan”, on tulemused veel paremad. SEO-le tähelepanu pööramine on aega ja vaeva väärt.

Teavitused meilile?

Saada oma email, kui soovid uute postituste kohta teavitusi.

Meeldis? Jaga sõpradega

Kirjuta kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Kasumi numbrist

Rakendan oma ettevõttes kasum esimesena süsteemi ja loen siin kasumiks välja makstud brutopalka ja dividendide maksmiseks kogutud raha.

Kasum = brutopalk + dividendifond