nao_eksperiment_pilt

Oma näoga pildi lisamine tootefotodele tõstis Amazonis müüke 14%

Eksperimenteerimine on oluline osa ettevõtja elust. Mida tihemini ja korrektsemalt eksperimente teha, seda rohkem on müüke ja kasumit. A/B testid aitavad Amazonimüüjal kindlaks teha, milline versioon müügitekstist või piltidest rohkem potentsiaalsetele klientidele rohkem meeldib.

Ma soovisin teada, kas Amazonitoote fotodele minu näost pildi lisamine suurendab müüke. Olin erinevatest ettevõtlusraamatutest lugenud, et inimesed tahavad teisi inimesi näha, nii et ma olin üsna kindel, et eksperimendi tulemus on positiivne. Aga kui on võimalus teha korrektne A/B test, siis tuleb see alati ära kasutada! Ettevõtlusraamatute teadmised ei pruugi iga toote puhul rakenduda. Minu esimese A/B testi tulemused olid üllatavad – Esimese AB testi tulemused: Minu ühika köögis vana telefoniga tehtud pilt müüb 224% paremini kui profifoto.

A/B testimine – juhuslik eksperimenteerimisprotsess, mille käigus näidatakse erinevatele veebilehe külastajatele erinevat veebilehe versiooni, et teha kindlaks, milline versioon suurendab ärimõõdikuid.

Kuidas Amazonis A/B testi teha?

Amazon pakub A/B testimise võimalust brändi omanikele, kellel on ametlikud kaubamärgid. Mul on mõlema toote logod EUIPOs registreeritud just selleks, et ma saaksin A/B teste teha.

Hea A/B testi loomine käib täpselt nii, nagu koolis õpetati. Tuleb kasutada teaduslikku meetodit ja muuta ainult ühte parameetrit korraga!

  • Hüpotees – näoga pildi lisamine tõstab müüke.
  • Muudetav parameeter – vahetan ühe ebavajaliku tootefoto näoga foto vastu.
Versioonis B on eelviimane tootefoto minu näoga.

Eksperimendi tulemused – näoga pilt tõstis müüke 14%

Minu eksperiment jooksis automaatselt 4. novembrist 12. jaanuarini, kuni Amazon otsustas, et võitja on selgunud. Minu hüpotees pidas paika! Versioon A sai 104 müüki ja versioon B 119 müüki ehk näoga pildi lisamine tõstis müüke 14%. Seekord ettevõtlusraamatud ei valetanud. Inimestele meeldib teada, milline inimene on ostetava toote taga. Amazon ennustab, et tänu sellele muudatusele saan ma järgmise aastaga £4248 rohkem käivet.

Eksperimenteerimine teeb ettevõtet järk-järgult paremaks

Minu eesmärk on, et igal ajahetkel käiks vähemalt üks eksperiment. Iga eksperimendiga saan ma natukene rohkem müüke ja kasumit. Mis kõige toredam, ma näen, et minu vaev annab mingisugust kasu. Ilma eksperimendita ma lihtsalt laeks uue tootefoto üleks ja loodaks, aga ma ei saaks kunagi täiesti kindel olla, et uus foto käivet suurendab. Nüüd ma tean, et see kodune fotosessioon oli vaeva väärt.

Teavitused meilile?

Saada oma email, kui soovid uute postituste kohta teavitusi.

Meeldis? Jaga sõpradega

Kirjuta kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Kasumi numbrist

Rakendan oma ettevõttes kasum esimesena süsteemi ja loen siin kasumiks välja makstud brutopalka ja dividendide maksmiseks kogutud raha.

Kasum = brutopalk + dividendifond