inimesed_ostavadki_element_joogialuseid2

Minu uus Amazoni toode on teinud 19 müüki

Eelmise aasta lõpus tuli mul uue Amazoni toote idee ja tänaseks on see toode müünud täpselt 19 ühikut. Räägin natukene sellest, kuidas ma need müügid sain, kuidas mu reklaamikampaaniad töötavad ja mis mu edasised plaanid selle tootega on. Ühes eelnevas postituses – Uus Amazoni toode läks müüki – Element joogialused – kirjutasin sellest, kuidas tooteidee tekkis, turu-uuringust, vabriku leidmisest ja kasumimarginaalist.

Ajajoon

  • Tooteidee tekkis 2022 oktoobri lõpus.
  • Näidised tellisin vabrikult 5. novembril 2022.
  • Esimesed 500 ühikut tellisin 27. novembril 2022.
  • Toode jõudis lattu 8. mai 2023.
  • Esimene müük tuli 20. mai 2023.

Idee ja esimese müügi vahel oli üle 200 päeva! Ma eriti ei kiirustanud, aga eriti ei venitanud ka. Amazoni toote reaalselt müüki saamine võtabki kaua aega. Brändi registreerimine venis, tootmine venis (nagu ikka), transport venis (nagu ikka) ja Amazon võtab jube kaua aega, et oma välisuksest sissetulevad tooted riiulile liigutada.

Miks inimesed minu toodet ostavad

Siin on teile uudistamiseks minu toote Amazoni müügileht.

Minu tootel ei ole ikka veel ühtegi arvustust ja sellel komplektil on joogialuste seas peaaegu kõige kõrgem hind, aga 19 inimest ikkagi otsustasid, et neil on just minu joogialuseid vaja. Saladus on selles, et kui klient otsib omale sisekujunduselementi ja ta leiab midagi, mis talle meeldib, siis hind ja arvustused ei ole väga olulised. Joogialus on joogialus. Mida need arvustused ikka selle kohta ütlevad. Klient tahab täpselt seda joogialuste komplekti, sest talle meeldib selle värv ja kujundus. Need sobivad tema tapeedi ja köögirätikutega kokku.

Mina otsin ka enda korterisse praegu mööblit ja igasugu vidinaid. Ma läksin üks päev täiesti närvi. Mul oli tunne, et ma istun arvuti taga ja hüüan maailmale: “Palun võtke minu raha!”, aga keegi ei anna mulle täpselt sellist lillepotti, nagu ma tahan. Miks keegi ei anna mulle 30cm läbimõõduga matt tumesinist silindrilist keraamilist lillepotti? Miks?! Ma oleks nõus kasvõi 200 eurot maksma sellise lillepoti eest! Hind ei ole oluline.

Minu müügilehe konversioonimäär on sama kõrge kui minu esimesel (ja väga edukal) tootel – 7%. Kui inimesed maanduvad Element joogialuste müügilehele, siis 7 inimest 100-st otsustavad komplekti ära osta. Nii palju kui ma netis uurinud olen, siis ükskõik milline konversioonimäär üle 1% on väga hea tulemus.

Kas Amazoni reklaamid toimivad

Amazoni platvormil on võimalik oma toodet raha eest reklaamida. Maksad Amazonile raha ja nemad näitavad sinu toodet näiteks otsingulehe üleval otsas. Reklaamid aitavad toodetel esimesi müüke saada.

Minu 19-st müügist 15 on tulnud tänu reklaamidele. Ma panin kohe automaatse reklaamikampaania amazonis käima, kui tootelaadung lattu jõudis. See kampaania on iga päev tiksunud. Automaatne kampaania tähendab seda, et ma lasen Amazonil ise välja mõelda, mis otsingusõnade peale minu toodet näidata.

Müüke tuleb, aga uut toodet reklaamida on kallis. Ma olen maksnud keskmiselt 10.88€ reklaami eest, et saada üks müük. Esimesel tootel (Adore Memories kipsikuju komplekt) oleks selline reklaami hind okei, sest selle toote kasum iga müügi pealt on üle 10€. Joogialustel on aga reklaamihinda vaja saada kõvasti madalamale selleks, et tegevus oleks kasumlik.

Mul ei ole veel kasuminumbrid perfektselt välja arvutatud, aga kasum iga Element joogialuste komplekti müügi pealt peaks olema 5.05€. Ma võin kuni 5.05€ reklaami eest maksta.

Element aluste reklaamid konverteerivad halvemini kui Adore Memories kipsikuju komplekti reklaamid, aga see ei ole otseselt halb. Reklaamide läbilöögimäär (CTR) on Element joogialustel 0.19%, aga kipsikuju komplektil 0.57% – kolmekordne erinevus.

Minu kahe toote reklaami läbilöögimäärad ei ole võrreldavad, sest inimesed näevad juba joogialuste esipildilt ära, kas see disain neile meeldib ja koju sobib. Neil ei ole vaja reklaami peale klikkida, sest nad saavad minu toote teiste seast kiiresti välja praakida. See on superhea! Ma ju maksan iga kliki eest, mitte iga vaatamise eest. Ma ei tahagi oma müügilehele meelitada inimesi, kellele mu toode ei meeldi.

Kas ma olen kasumis

Noh, kuidas võtta. Ei ole, sest reklaamikulud on liiga suured uutel toodetel, millel ei ole arvustusi. Arvustuste puudumine jääb juba otsingulehel silma. Vähemalt see on minu arvates hetkel suurim takistus.

Minu tootel (vasakul) on kohe näha, et arvustusi pole. See paistab juba otsingulehel silma ja peletab ostjaid.

Toote vanus mõjutab ka reklaamihinda, sest Amazoni automaatsed kampaaniad veel ei tea, mis toodet ma müün. Amazon ei oska õigeid otsingusõnu valida ja toodet õigetele inimestele näidata. Siin ei ole mul midagi teha peale ootamise. Ajapikku lähevad kampaaniad paremaks.

Eriti edukad Amazonimüüjad tuunivad ise oma reklaamikampaaniaid ja saavutavad paremaid tulemusi kui Amazoni automaatsed kampaaniad. Mina ei ole üks neist ja ma ei viitsi selle teema kohta juurde õppida. Maailmas on nii palju muid põnevaid asju õppida ja minu esimene toode on ilma nende teadmisteta ikka kasumis, nii et vahet pole.

JungleScout’i kasumiarvutuse kohaselt olen ma 1.28€ kasumis, aga JungleScout ei võta arvesse käibemaksu. Raamatupidaja ei ole veel numbreid üle käinud, nii et ma täpselt ei teagi, mis mu kasum/kahjum on. Ma ennustan, et ma olen hetkel 59.32€ miinuses.

Kas ma olen müükide ja kasumi/kahjumiga rahul

Kas see on probleem, et ma olen uue tootega kahjumis? Ei, tegelikult ei ole. Ma ei eelda, et ma ühegi toote esimese laadungiga plussi jään. Esimene laadung on testimiseks ja kogu kasum läheb tüüpiliselt kuskile naiivsusmaksuks. Kõike õigesti teha on haruldane.

Ma olen väga rahul sellega, et vaatamata arvustuste puudumisele, olen ma juba 19 müüki saanud. Esimene müük tuli väga ruttu ja peaaegu ilma vaevata. Müügilehe konversioonimäär on juba sama hea kui teisel tootel, nii et ma ei näe vajadust oma müügiteksti ega tootefotosid paremaks teha.

Praegust müügikasvu vaadates ma ei muretse, et see toode jääb igavesti miinusesse. Kindlasit need esimesed arvustused laekuvad ja siis hakkab kasum ka paistma.

Suuremad Amazoni gurud räägivad oma miljonitest, aga minu eesmärgid ei olegi nii suured. Ma tahaks omale ratast järgmiseks sünnipäevaks osta. Kasutatud jalgratas ja kiiver ei maksa miljoneid.

Minu eesmärgid

Iga projektiga on mul eesmärk, et kui kõik läheb plaanipäraselt, siis see võiks teenida vähemalt 200€ passiivset tulu iga kuu. Kui projekt teenib vähem kui 200€ kasumit iga kuu, siis selle kallal töötamine ei pruugi olla aega väärt, sest ükski projekt ei ole täielikult passiivne. Aktiivuse-passiivsuse kohta võid lugeda siit – Kuidas valida endale lisasissetulekuallikat – passiivsuse-aktiivsuse skaala ja muud kriteeriumid.

Element joogialused võiksid ka kunagi teenida 200€ kasumit iga kuu. Selleks peab saama rohkem müüke ja reklaamikampaaniad peavad odavamad olema. Ma tean, et Element jõuab lõpuks kasumisse, aga kas ma saan 200€ kuus? Ei ole välistatud, aga ei ole garanteeritud ka. Eks aeg näitab.

Järgmised sammud

Kui mul ei laeku järgmise paair nädala jooksul esimest arvustust, siis ma ilmselt palun mõnel inglise sõbral minu toode osta ja arvustus jätta. Ma ei ole seda veel teinud, sest… noh… imelik on küsida sõprade käest selliseid teeneid. Ma loodan, et äkki ma saan ausalt selle esimese arvustuse kätte.

Nagu te näete, siis passiivne tulu on passiivne. Mul ei olegi eriti midagi teha selle tootega praegu. Suurem töö on tehtud ja nüüd järgneb ootamine.

Teavitused meilile?

Saada oma email, kui soovid uute postituste kohta teavitusi.

Meeldis? Jaga sõpradega

Kirjuta kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Kasumi numbrist

Rakendan oma ettevõttes kasum esimesena süsteemi ja loen siin kasumiks välja makstud brutopalka ja dividendide maksmiseks kogutud raha.

Kasum = brutopalk + dividendifond