Minu patareid on nüüd kahenädalasest puhkusest täis laetud. Sain Eestis palju sotsialiseerida ja head toitu süüa. Väga tihe puhkus oli, aga õnneks oli mul aega ja mahti paar päeva lihtsalt vedeleda ja maisihelbeid mugida. Mul oli seda vedelemist väga vaja. Kahjuks ma ajasin suure söömisega oma seedimise korrast ära, nii et nüüd ma söön Inglismaal ainult suppi ja paljast riisi.
Mul ei ole otseselt uue aasta eesmärke, sest ma tavaliselt ei löö kaasa jaanuaris eesmärkide seadmisega. Minu jaoks aasta “algab” ikka veel septembris. September on siiamaani kõige loogilisem hetk, et suuremaid eesmärke seada, sest suvi saab otsa ja päikese käes kuude kaupa peesitanud kere on hakkamist täis. Ainuke uus eesmärk on jälle korralikult trennis hakata käima nagu kõik teised inimesed, kes ennast pühade ajal ümmarguseks sõid.
Tegin jõulu ja uusaasta vahel ikka natukene tööd ka. Istusin maha ja mõtlesin välja ettevõtte strateegia ja järgmised olulised sammud. Lean Startup strateegia kohaselt on nüüd vaja uuesti launch’i teha. Ja siis uuesti. Ja uuesti. Iga kord tuleb teha järeldusi, õppida ja toodet paremaks teha. Eesmärk on leida selline toode või teenus, mis on klientidele väärtuslik.
Kuidas sa mõõdad väärtust? Mul on vaja mingit kompassi, mis ütleks mulle, kas ma liigun õiges suunas oma ideede ja katsetustega või mitte. See kompass on key performance indicator (KPI) ehk peamine tulemusnäitaja. Vaatasin rohkesti Y-Combinator loenguid Youtube’s KPI kohta ja mõtlesin välja, mis on Truli jaoks see üks ja ainus number, mis näitab, kas me toodame inimestele väärtust või ei tooda.
Meie KPI, mida me hakkame iganädalaselt jälgima, on käive korduvatest tellimustest. Esimest tellimust on inimestelt üsna lihtne saada. Sul on vaja lihtsalt hästi reklaamida. Aga see, et inimene tuleb teist või kolmandat korda tagasi, näitab, et meie toode oli talle väärtuslik. Kui käive korduvatest tellimustest läheb üles, siis järelikult me teeme midagi õigesti. Kui see läheb alla või seisab kohapeal, siis on midagi valesti.
Lihtsalt tellimuste number, muide, KPI-ks ei sobi, sest see ei anna mingit infot selle kohta, kui palju toitu kliendid korraga tellivad. Oluline on ju, et kliendid telliksid tihti ja palju.

Jaanuari lõpuks on plaan panna toidu kohaletoimetamine käima nii, et kord nädalas viime 25-50 portsu laiali. Saul tahab juba teist autot osta, aga ma hoian teda tagasi. Jah, me leidsime 10 inimest, kes meilt tellisid, aga see ei ole veel adekvaatne tõendusmaterjal. Mul on vaja panna püsti mikroettevõte, millega endale ja tulevastele investoritele näidata, et idee tõepoolest toimib ja kliendid on ukse taga rivis. Kui Truli toimib väikesel skaalal ühes piirkonnas, siis ei ole mingi probleem sama valemit rakendada ka teistes piirkondades. Kokkuvõttes läheb vähem raha või vähemalt nii targad mulle raamatutes räägivad.
Inglismaal on muide täielik suvi võrreldes Eestiga. Eestis paar päeva -10 kraadi resetisid närvisüsteemi ja nüüd ma käin siin plusskraadidega hõlmad lahti.
