facebook_challenge_60_paeva_137_jalgijat

Facebooki väljakutse – Kuidas ma sain 60 päevaga 100+ jälgijat ja mis ma sellest õppisin

Mul sai lõpuks siiber sellest, et kõik sõbrad aina rääkisid: “Miks sa Facebookis ei ole? Miks sa Instagramis ei ole? Sa peaksid postitama reels‘e. Lühisisu on palju köitvam kui pikad postitused.”. Ma ei ole suur sotsiaalmeedia fänn ja mul on seni olnud ettevõtte sotsiaalmeediakontodega ainult halvad kogemused. Jälgijaid ei ole, inspiratsioon kaob ära ja lõpuks on see postitamine lihtsalt nõme asi, mida tuleb iga nädal teha. Ma tahtsin, et seekord oleks teistsugune, nii et ma mõtlesin endale väljakutse. Postitan Facebookis 60 päeva järjest ja vaatan, kas ma saan 100 jälgijat või ei saa! Spoiler – ma sain üle 100 jälgija.

Kui sa veel ei ole jälgija, siis siin on minu Facebooki leht.

Facebookis postitamise eesmärk – rohkem blogi lugejaid

Ma ei ole väga oma blogi reklaaminud. Ma olin Päevalehes, Delfis ja tegutsen regulaarselt erinevates Facebooki gruppides, aga need olid kogemata reklaamikanalid. Mind lihtsalt kutsuti intervjuule. Eesmärgipärast blogi promomist ma ei ole teinud. Nüüd oleks aeg alustada, sest ma olen saanud palju positiivset tagasisidet selle kohta, et minu blogi on lugejaid aidanud ja inspireerinud tegutsema. Oleks tore veel rohkemaid inimesi aidata.

Sotsiaalmeedia on hea reklaamikanal blogidele, sest see on tasuta. Uskumatu, et tänapäeval saab täiesti tasuta tuhandete inimeste tähelepanu. Sina pead ainult muretsema selle eest, et sa paneksid huvitavat sisu üles ja Facebook või Instagram ise söödavad seda inimestele ette. Blogi kirjutajatel ei ole ka väga suurt barjääri sisuloomisel, sest me oleme juba harjunud ideid genereerima ja inimestele edastama.

Mul on visioon sellest, kuidas inimesed tulevikus minu blogi leiavad. Ideaalis oleks mul 1-2 sotsiaalmeediakontot, kus ma regulaarselt jagan lühisisu, mis jälgijatele meeldib. Sotsiaalmeedia platvormid söödavad minu sisu ka uutele inimestele, nii et jälgijaskond vaikselt kasvab. Osa jälgijatest klikivad linkidele ja maanduvad siin blogis. Mõned neist panevad ennast meililisti.

Veel üks sotsiaalmeedia boonus on, et see suurendab minu õnne genereerimise pindala. Kui õnne genereerimise pindala on sinu jaoks uus termin, siis võid lugeda – Suurenda oma õnne genereerimise pindala – kuidas mind kutsuti “juhuslikult” Delfi Tark Investor Podcasti külaliseks

Väljakutse – postitada Facebookis 60 päeva järjest

Tahtsin oma sotsiaalmeedia reklaamikanali visiooni looma hakata, aga kuna mul on eelnevalt olnud halvad kogemused sotsiaalmeediaga, siis ma ei tahtnud lihtsalt otustada, et ma nüüd hakkan postitama. Ma kartsin, et ma jätan pooleli, motivatsioon kaob ära, mulle ei meeldi postitada, mul ei ole ideid ja inimestele ei meeldi minu sisu. Nende takistuste ületamiseks ma mõtlesingi välja Facebooki väljakutse.

Ma olen Facebookis ise üsna aktiivne, nii et otsustasin esialgu selle platvormi kasuks. Eestis on Facebooki kasutus protsentuaalselt suurem kui ülejäänud maailmas, nii et siin on Facebook mõnes mõttes veidi parem platvorm kui Instagram.

Väljakutse reeglid

  • Postitan iga päev, 60 päeva järjest. Postitused ei pea olema head. Ainus kriteerium on tehtud.
  • Kui ma saan väljakutse lõpuks 100 jälgijat või rohkem, siis ma postitan edasi. Kui ei saa 100 jälgijat või leian, et iga päev postitamine on õudne, siis kustutan konto ära ja keskendun muudele projektidele.

Väljakutse eesmärgid

  1. Loomulikult saada blogisse lugejaid juurde, nagu juba mainitud. Isegi kui väljakutse läbi kukub, siis mõned inimesed ikka avastavad mu blogi ja see teeb mulle rõõmu.
  2. Uurida välja, kas mulle hakkab sotsiaalmeedias postitamine meeldima. Minu eelnevad kogemused Instagrami ja Facebookiga on olnud pigem negatiivsed, sest ma postitasin asjadest, mis mind väga ei huvitanud. Minu hüpotees oli, et kuna ma seekord postitan ainult sellistel teemadel, mis mind tõepoolest huvitavad, siis mulle hakkab postitamine meeldima. Hüpoteese tuleb testida.
  3. Uurida välja, kas ma olen võimeline regulaarselt postitama. Kas mul tuleb piisavalt ideid? Kas mul on aega teha häid postitusi iga päev? Kas ma saan iga päev postitamisega hakkama? Või annan ma poole pealt alla?
  4. Kiiresti saada sotsiaalmeedia turunduses paremaks. Oletame, et ma alustan uut projekti või ettevõtet, kus on vaja jälle sotsiaalmeedia turundust teha. Eelnev oskus ja kogemus tuleb kindlasti kasuks. 60 päeva järjest postitamine on hea kiirkursus.
  5. Uurida välja, kas Facebooki konto haldamine on vaeva väärt. Kui ma annan endast parima ja postitan 60 päeva järjest, aga ma ei saa 100 jälgijat, siis see näitab mulle, et Facebooki kontol regulaarselt postitamine ei ole aega ega vaeva väärt. Võin südamerahus konto kustutada ja tegeleda muude asjadega.
  6. Koguda ideid blogipostituste jaoks. Lühisisu loomine on hea viis katsetada ideid, mida hiljem blogipostituseks kirjutada. Ma saan laikide ja kommentaaride põhjal hinnata, millised ideed on jälgijate arvates kõige põnevamad. Alles siis investeerin oma aega, et täispikk blogipostitus kirjutada.
60-päevase väljakutse lõpuks oli mul Facebookis 137 jäglijat. 27. päeva jõnks tuli sellest, et ma olin Delfis ja Päevalehes.

Tulemus – Edu! Kõik eesmärgid täidetud!

Ma saingi hakkama! Ma postitasin iga päev ja sain väljakutse lõpuks 137 jälgijat.

  1. Blogi lugejaskond kasvas VIIEKORDSEKS. Okei, tegelikult suur osa sellest kasvust tuli Päevalehe artiklist ja Delfi Tark Investor podcast’i episoodist. Kahjuks ma ei suutnud Google Analytics’is eristada, millised klikid tulid läbi minu sotsiaalmeedia ja millised läbi Delfi sotsiaalmeedia.
  2. Mulle meeldib Facebookis postitamine. “Harjud ära, hakkab meeldima,” on minu ema firmalause ja see pidas ka siin paika. Alguses oli raske iga päev postituse ideid välja mõelda, aga poole väljakutse pealt läksid loominguväravad lahti ja ideid hakkas minust välja voolama. Mida rohkem ma postitasin, seda rohkem mulle ideede genereerimise ja postituste loomise protsess meeldima hakkas.
  3. Ma suutsin iga päev postitada ja see ei olnud nii raske, kui ma alguses arvasin. Mõni päev ma küll mõtlesin, et ma jätaks päeva vahele, kui mul ei oleks seda “nõmedat väljakutset”. Aga ma sain postitused tehtud! Järelikult ma olen võimeline regulaarselt postitama.
  4. Ma julgen väita, et ma saan paremini aru, millised postitused Facebookis toimivad. Kui mul oleks vaja uut toodet promoda, siis ma teaks, kuidas luua selline sotsiaalmeediakanal, mis köidab inimeste tähelepanu ja mida ma jaksan hallata.
  5. Facebooki konto haldamine on vaeva väärt, sest ma sain üsna kiiresti oma 100 jälgijat kätte. Piisavalt paljudele inimestele meeldisid minu postitused, et motivatsiooni üleval hoida.
  6. Facebooki postituste tegemise käigus tekkisid blogipostituste ideed. Mõned postitused said rohkem laike ja tähelepanu kui teised ja tulemused tihti üllatasid mind. Mõtlesin: “Kas tõesti inimesed tahavad regulaarsemalt minu müüginumbreid näha?”. Järelikult tuleb blogi graafikusse lähiajal Amazoni progressi postitus panna.

Kõige paremini toimisid Facebook reel’id ehk lühivideod

Sotsiaalmeedia gurudel on selles mõttes õigus, et lühivideod on hetkel kõige parem viis uusi jälgijaid saada. Facebook, Instagram ja YouTube üritavad TikTokiga konkureerida ja promovad lühivideosid. Nad tahavad, et inimesed püsiksid nende platvormil, mitte ei läheks TikToki üle, nii et nad meelitavad sisuloojaid lühivideosid tegema. Iga minu lühivideo, erinevalt tavapostitustest, jõudis tuhandete uute inimeste silme ette.

Sisu poolest ei tulegi statistikast välja, mis teema kõige rohkem inimestele meeldis. Mulle tundub, et postitused, kus oli mainitud sõna Amazon, print on demand, Etsy või passiivne tulu, said Facebooki poolt rohkematele inimestele ette söödetud.

Meta Business Manager näitab selgelt ära, et videod ja eriti reel’id jõudsid kõige rohkemate inimesteni. Ebanormaalselt paljud inimesed nägid minu videosid.

Kuidas ma motiveerisin ennast väljakutset lõpuni tegema

Iga challenge’iga on see probleem, et alguses on palju motivatsiooni, aga mõne aja pärast see vaibub. Lõbu muutub tööks ja äkki tunduvad kõik teised projektid palju põnevamad. Ma ei ole tavaliselt väga hea projektide lõpuni viija. Projektide lõpetamine nõuab iga kord meeletut pingutust, aga Facebooki väljakutse tegin edukalt lõpuni. Kuidas?

Kõige suurem edu saladus on see, et mu eesmärk ei olnud tegelikult eriti suur. Minu eesmärk oli iga päev postitada, mitte iga päev huvitavaid postitusi teha või kindel arv jälgijaid juurde saada. Seadsin oma eesmärgi nii, nagu kirjeldasin blogipostituses Kuidas säilitada motivatsioon, kui passiivse tulu kasvatamine võtab aega?. Nendel päevadel, kus ma olin haige või ei olnud aega, postitasin lihtsalt teksti. Eesmärk sai ikka saavutatud, linnuke sai kirja ja see aitas motivatsiooni hoida.

Konkreetne näide sellest, mis ma postitasin, kui ma üldse ei viitsinud või ei suutnud midagi postitada.

Teine saladus: mind eriti ei huvitanud, kas ma saan 100 jälgijat kokku või ei saa. See väljakutse oli lihtsalt eksperiment ja ma olin valmis läbi kukkuma. Minu sissetulek ei olene sellest, kas inimesed laigivad mu postitusi või mitte. Naljakas, kuidas inimese psühholoogia toimib. Mida vähem sind kotib eesmärgi saavutamine, seda rohkem sa oled valmis selle nimel vaeva nägema. Minu enesehinnang ei ole seotud minu jälgijate arvuga, nii et ma võin rahulikult nokitseda ja ei pea muretsema, et iga postitus oleks perfektne.

Inimesed kukuvad oma väljakutseid läbi, sest need on liiga keerulised või liiga olulised. Eesmärgid on liiga suured ja plaanist kõrvale kaldumine on läbikukkumine. Väike, aga tehtud, on parem kui uhke, aga pooleli.

Mis saab edasi – Facebook ja Instagram

Reegel oli, et kui ma saan 100 jälgijat või rohkem, siis ma postitan Facebookis edasi. Täpselt nii ma kavatsen teha. Ma ei sunni ennast iga päev postitama, aga ma jään Facebookis aktiivseks, sest mul on olemas tõendusmaterjal selle kohta, et Facebook on hea reklaamikanal mu blogile. Jälgijad võivad mind seal edasi jälgida.

Lisaks Facebookile on mul plaanis sama katse läbi viia Instagramis. Ma ise ei ole Instagrami kasutaja, kuigi ma talvel elu eest püüdsin regulaarseks kasutajaks hakata. Midagi Instagrami juures lihtsalt ei klapi minu iseloomuga ja ma ei leidnud sealt endale sellist sisu, mis minu ellu väärtust looks. Nüüd mul on plaan ise luua sellist sisu, nagu ma tahaksin Instagramis tarbida.

Instagrami projekti ei saa väljakutseks nimetada, sest ma esialgu ei loo sinna uut sisu, vaid postitan lihtsalt samad 60 postitust uuesti. Ainult paari postitust tuleb natukene modifitseerida, et need sobiksid tagantjärele postitamiseks. 60 päeva pärast saan kahte platvormi omavahel võrrelda. Mul on endal väga suur huvi teada saada, kas sama sisu Instagramis meelitab rohkem jälgijaid või vähem kui Facebookis.

Kui sa oled pigem Instagrami kasutaja, siis võid minu Instagrami lehe jälgimisega hääletada selle poolt, et ma ka Instagramis regulaarselt tegutsema hakkaksin. Ma loodan, et lingiga mingit jama ei ole. Kuidagiviisi Meta ei lasknud mul mitu tundi Instagrami kontot teha ja mu värske konto võib-olla pandi kinni üldse… Ilus algus.

Inspiratsiooni meilile?

Saada oma email, kui soovid uute postituste kohta teavitusi. Las Kaisa Tegemised blogi annab sulle väikese doosi motivatsiooni iga nädala või paari tagant.

Meeldis? Jaga sõpradega

2024 I kvartali kokkuvõte

Teate, mulle ei meeldi neid kokkuvõtteid kirjutada, sest ma tegelikult ei ole oma ettevõtte rahalise seisuga rahul. Ma peaks rahule jääma, aga ma lootsin rohkemat.

Loe edasi »

Kirjuta kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Kasumi numbrist

Rakendan oma ettevõttes kasum esimesena süsteemi ja loen siin kasumiks välja makstud brutopalka ja dividendide maksmiseks kogutud raha.

Kasum = brutopalk + dividendifond