instagram_vs_fb_main

Facebook vs Instagram 150 jälgijani – kumb on parem?

Ma tegin järjest kaks sotsiaalmeedia väljakutset. Alustasin Facebookis, kus ma postitasin iga päev 60 päeva järjest. Kohe pärast seda liikusin Instagrami ja panin samad postitused 60 päeva jooksul ka sinna üles, et saaks kahte platvormi adekvaatselt võrrelda. Nüüd jagan teiega tulemusi ja vastan küsimusele: “Kumb Meta platvorm on parem blogi kirjutajale?”.

Mul oli tegelikult päris mitu põhjust, et seda challenge’it teha. Kui sind huvitab sügavam eesmärk ja kuidas ma ennast motiveerisin iga päev postitama, siis loe enne läbi Facebooki väljakutse – Kuidas ma sain 60 päevaga 100+ jälgijat ja mis ma sellest õppisin.

Kõik järeldused on tehtud kuni 150 jälgijaga konto põhjal. Meta algoritmid ilmselt kohtlevad suuremaid kontosid teistmoodi ehk minu järeldused ja soovitused ei pruugi olla adekvaatsed 150+ jälgijaga.

Minu uute sotsiaalmeediakontode jälgijate kasv 60-päevase väljakutse jooksul.

Instagrami ja Facebooki jälgijaskonnad kasvasid sama kiiresti

Ma eeldasin, et Instagram kasvab kiiremini, aga lõpuks oli kasv ikkagi väga tasavägine. Väljakutse lõpuks oli mul Facebookis 137 jälgijat ja Instagramis 148 jälgijat, aga tuleb arvestada, et kümmekond inimest hüppasid Facebookist otse Instagrami üle, kui ma mainisin, et ma teen Instagrami konto. Seega ma ei alustanud Instagramis 0 jälgijaga. Samas, Facebooki graafikul on 20. ja 30. päeva vahel näha järsku hüpet. Selle hüppe tekitasid minust avaldatud Päevalehe artikkel ja Tark Investor podcasti episood. Instagrami väljakutse jooksul midagi nii märkimisväärset ei juhtunud, nii et kasv oli lineaarsem.

Minu kokkuvõte on see, et vähemalt kuni 150 jälgijani ei ole vahet, kummal platvormil sa alustad, sest kasv on sama kiire… Kas teile ka tundub, et see on imelik? Kuidas on võimalik, et nii erinevad platvormid sama kiiresti kasvavad?

Meta algoritm määrab tulemused!

Esialgu ma aksepteerisin, et minu loodud sisu käitub kahel platvormil samamoodi, aga siis ma süvenesin ja leidsin, et nii tasavägine kasv kahel Meta platvormil peab olema tingitud algoritmist. See lihtsalt ei ole võimalik, et kõik näitajad on nii sarnased, sest Instagramis on ikkagi täiesti teine demograafia kui Facebookis. Kas te tahate mulle öelda, et noored neiud reageerivad minu postitustele täpselt samamoodi nagu vanemad mehed?

Jõudsin järeldusele, et Meta söödab uutele kontodele jälgijaid. Ükski minu postitus ei läinud päris viraalseks, nii et mu hüpotees on, et Metal on välja uuritud, kui palju uusi jälgijaid, laike ja kommentaare on vaja inimestele tilgutada, et nad ikka sisu edasi looksid. Meta jaoks on ju oluline, et koguaeg tekiks juurde sisuloojaid, kes vanu välja vahetaksid. Meta peab natukene aitama uusi kontosid, sest muidu tekiks platvormil juba kuulsate inimeste monopol.

Kas see kõlab nagu vandenõuteooria? Minu arvates on väga loogiline.

Järeldan, et uutel kontodel tuleb lihtsalt regulaarselt head sisu luua, et võita Meta usaldus. Ära eelda hokikepikujulist kasvu. Lineaarne kasv on täiesti okei.

Facebook on parem platvorm blogijatele

Jälgijad jälgijateks. Sotsiaalmeedia on tavaliselt müügilehtri ülemises otsas. Sotsiaalmeedia tasuta sisu äratab inimestes huvi ja eesmärk on osasid neist jälgijatest liigutada lehtris allapoole – veebilehele, netipoodi, meililisti. Mul ei ole teile veel midagi müüa, nii et minu lehtri lõpp on meililist. Minu eesmärk on sotsiaalmeediaga saada rohkem regulaarseid blogi lugejaid ja rohkem inimesi meililisti.

Facebook täitis paremini minu eesmärki kui Instagram, sest Facebooki postitustele saab panna konkreetsete postituste linke. Instagram hoiab kümne küünega inimesi kinni ja ei luba postitustele klikitavaid linke panna (va story’desse, nagu ma aru saan). Iga kord, kui ma uue blogipostituse lingi Facebooki panin, siis mõned inimesed klikkisid selle peale. Instagramis peab inimene minema minu profiilile, klikkima minu blogi lingile ja otsima kodulehelt selle konkreetse postituse üles, millest juttu oli. Neid samme on absoluutselt liiga palju telefonis kruttijale, kes on oma dopamiiniretseptoreid Instagramis tundide kaupa kõrvetanud.

Facebooki väljakutse jooksul tuli mu meililisti juurde 36 inimest. Instagrami väljakutse jooksul ainult 14 ja needki tulid ilmselt Facebookist. Ma postitasin ju paralleelselt sisu Facebookis edasi, kuigi mitte enam iga päev. Minu eesmärke arvestades on Facebook palju mõistlikum platvorm, kuhu oma aega panustada.

Kui sul on netipood, siis on olukord täiesti teine. Instagramis on võimalik linkida tooteid. Jällegi, mul ei ole tooteid, nii et mul on sellest praegu vähe kasu. Blogikirjutajatele on Facebook kasulikum.

Facebooki ja Instagrami jälgijaskondade demograafia

Siin on näha, miks ma kahtlen, et esimesed 150 jälgijat tulevad orgaaniliselt. Vaata, kui erinev on demograafia!

  • Instagramis on kaks korda vähem mehi kui Facebookis.
  • Instagrami kasutajad on palju nooremad.

Ma kirjutan hetkel eduraamatut lastele, mille tulevased kliendid on ilmselgelt… lapsevanemad. Seega jälle üks punkt Facebooki kasuks, sest Instagrami 42% 25-34 aastased naised on tõenäoliselt lastetud või väga väikeste lastega.

Instagrami reelid saavad 20x vähem vaatamisi kui Facebooki reelid

Ma tean, et see tuleb paljudele Instagrami kasutajatele üllatusena, aga Facebooki reelid saavad kakskümmend korda rohkem vaatamisi kui Instagrami reelid. Ma ei tea miks. Võib-olla on eestikeelsete Facebook reelide tegijaid nii vähe, et Facebook kohe näitab minu asju kõigile.

Instagrami postituste reach

Facebooki postituste reach

See on peaaegu ebanormaalne, kui paljud inimesed minu Facebooki videosid on vaadanud. Ma loodan, et te mõistate kui suur erinevus on kakskümmend korda rohkem vaatamisi.

Kas ma peaksin Instagramist täielikult ära kolima?

Ei. Ei peaks. Meta Businessi kaudu on väga lihtne Facebooki ja Instagrami korraga postitada, nii et mõlema konto haldamine ei võta rohkem vaeva kui ainult Facebooki haldamine. Veel põhjusi Instagrami jääda:

  • Instagram võib 150-500 jälgija vahemikus kiiremini kasvada kui Facebook. 500 jälgijaga Instagarmi kontost 2% konversioon on sama, mis 200 jälgijaga Facebooki kontost 5%.
  • Minu Instagrami ja Facebooki jälgijad on erinevad inimesed. Tegelikult on mul kahe konto peale kokku circa 300 jälgijat ja need paar, kes jälgivad mõlema konto peal, ei ole tegelikult mõlemal platvormil igapäevaselt aktiivsed. Inimesed on õnneks korraga sõltuvuses ainul ühest sotsiaalmeediaplatvormist.

Minu plaan on postitada regulaarselt edasi nii Instagramis kui Facebookis. Mul on vaja leida selline postitamise sagedus, mida ma suudan pikaajaliselt hoida. Iga päev postitamine oli liiga suur pingutus ja võttis väärtuslikku aega ja energiat ära teistelt projektidelt. Mul peab jääma aega muid huvitavaid asju teha, sest muidu mul ei ole millestki kirjutada. Head ideed ei teki vaakumis.

Väike update. Ma hakkan lähiajal oma lasteraamatut peatükkide kaupa laiali saatma, et põhikoolieas lastelt ja nende vanematelt tagasisidet saada. Kui sul on kodus laps, kellele sa tahaksid õpetada efektiivset õppimist, harjumuste loomist ja pingutuse liitintressi kontseptsiooni, siis pane ennast blogi meililisti. Sealtkaudu hakkab info liikuma.

Teavitused meilile?

Saada oma email, kui soovid uute postituste kohta teavitusi.

Meeldis? Jaga sõpradega

2 thoughts on “Facebook vs Instagram 150 jälgijani – kumb on parem?”

Kirjuta kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Kasumi numbrist

Rakendan oma ettevõttes kasum esimesena süsteemi ja loen siin kasumiks välja makstud brutopalka ja dividendide maksmiseks kogutud raha.

Kasum = brutopalk + dividendifond