Selleks, et jõulude ajal võimalikult palju kasumit teenida, on mul vaja optimeerida Amazonis toodete müügipildid, tekst ja reklaamid. Kuna minu brändid Adore Memories ja Element on mõlemad Amazonis registreeritud, siis on mulle avatud võimalus teha AB teste. AB testidega saab välja selgitada, millised pildid ja tekst kõige paremini müüvad.
AB testimine käib nii, et erinevatele inimestele näidatakse erinevat versiooni müügilehest. Kogutakse statistikat selle kohta, milline versioon rohkem müüke genereerib. Hea AB test on seline, kus versioonis A ja B on ainult üks element erinev. Ma otsustasin kõige esimesena katsetada Adore Memories kipsikuju komplekti põhipildi muutmist ehk selle tootefoto, mida näidatakse Amazoni otsingulehel.
Tavaliselt pannakse eksperimendile hüpotees. Minu hüpotees oli, et minu kalli raha eest tellitud professionaalsed tootefotod toimivad paremini põhipildina kui see hägune pilt, mille ma oma vana telefoniga ühikatoas aastal 2017 tegin. Mul on imehea meel, et ma otsustasin AB eksperimendi teha, mitte ei usaldanud pimesi seda, mida reklaamigurud soovitavad. Nagu te pealkirjast näete, siis minu hüpotees oli täiesti vale.
Põhi tootefoto versioonid A ja B

Pilt A on väga halva kvaliteediga. See võib-olla ei tule siit välja, aga seal on vähe piksleid, halb valgustus ja taust on konarlikult välja lõigatud. Pilt B on tehtud professionaalse tootefotograafi poolt. Maksin 6 pildi eest umbes 200€. Pilt on terav ja erksate toonidega. Versioon B on objektiivselt parema kvaliteediga.
Tulemused – võitja on versioon A

Mõlemat versiooni nägid üle 57000 inimese ehk valimimaht on päris suur. Minu tehtud foto konversioonimäär on 3,24 korda suurem kui profifotol!
Mis toimub?!
Ausalt öeldes, ma olen väga üllatunud. Loomulikult ma nüüd võin öelda, et on väga loogiline, et versioon A võitis, sest bla-bla-bla. Aga see on 100% tagantjärele tarkus, sest ma olin täiesti kindel, et uus tootefoto müüb paremini. Ma arvan, et versioon A võitis, sest minu originaalne pilt on värvigamma ja kompositsiooni poolest nii erinev konkurentide piltidest, et see paistab silma.
Mis ma eksperimendist õppisin
- Kõige olulisem õppetund on see, et alati tuleb eksperimenteerida. Enda arvamust ei saa usaldada!
- Amazonis brändi registreerimine oli õige otsus, sest AB eksperimendid on äärmiselt väärtuslik tööriist.
5 thoughts on “Esimese AB testi tulemused: Minu ühika köögis vana telefoniga tehtud pilt müüb 224% paremini kui profifoto”
Kaldun pigem arvama, et versioon A võitis sestap et seal on kohe näha ka mis tootega tegemist ehk need käed. Versioonil B on terve kari mingeid pakke, mis ei avalda kuidagi millega tegemist ja jätab mulje et lõpptoote saamiseks on palju mässamist 🙂
Täpselt. Räme clutter.
See on ka üks mu hüpoteesidest, kuigi inimesed, kes mu toodet ostavad, teavad juba väga täpselt, millega tegu. Nad juba otsivadki konkreetselt seda tootekategooriat.
Tahtsin ka just seda sama kommenteerida, et müüb see, mis on pildi peal, mitte see kui mitu pikslit tal on. Pilt A on atraktiivne, sest jätab ilusa ja nunnu mulje tootest. Inimesed ostavad emotsiooni. Pilt B ei tekita mingisugust emotsiooni. Kui sa laseksid profifotograafil teha teha pilt A remake’i, siis sellel oleks ilmselt parim efekt.
Versioonis A sa näed, mida sa päriselt ostad. Toreda mälestuse.
Versioonis B on hunnik pakikesi, millesse inimesed ei viitsi ilmselt süveneda :).