paevaplaan_main

10 viisi, kuidas päevaplaan kasulik on

Ma olen täielikult seda usku, et päevaplaani koostamine teeb elu lihtsamaks ja aitab stressivabalt ja tõhusalt eesmärke täita. Juba mitu aastat olen endale iga hommik päevaplaani loonud, kus on kirjas, mida ma see päev saavutada soovin ja mis järjekorras.

Päevaplaani all ma mõtlen eelkõige sellist väljakirjutatud plaani, kus on erinevad tegevused ajaliselt järjestatud. Kõikidel tegevustel ei pea täpset kellaaega küljes olema, aga päevaplaani vaadates tekib hea tunnetus sellest, millal ja mis järjekorras ülesandeid täita.

Kuidas päevaplaan mulle kasulik on

1. Olulised asjad saavad tehtud

Kui tööülesanded ei ole eelnevalt tähtsuse järjekorda seatud, siis ma kipun valima lihtsamaid ja vähem olulisi tegevusi. Lükkan raskemaid ja keskendumist nõudvaid ülesandeid edasi ja siis avastan, et mul ei ole enam aega neid teha.

Päevaplaani koostades võtan arvesse, et mul on limiteeritud hulk aega päevas töö tegemiseks, nii et ma pean garanteerima, et kõige olulisemad kohustused saavad täidetud. Oskan arvestada ka oma energiatasemetega, nii et keskendumist nõudvad tegevused lähevad nendesse perioodidesse, kus mul on loomulikult parem keskendumisvõime.

2. Mitte midagi ei lähe meelest ära

Mul on erakordselt halb mälu, nii et päevaplaan on täielik elupäästja! Mul jääks ilma päevaplaanita iga kord märg pesu masinasse ligunema. Tänu päevaplaanile on mul pesu riputatud, vitamiinid võetud ja poes käidud.

Muidugi, süsteem toimib eriti hästi siis, kui päevaplaani koostamise hetkel on olemas nimekiri kõikidest pooleliolevatest projektidest. Päevaplaanile on vaja juurde meeldetuletuste süsteemi.

3. Tegevused toimuvad tõhusas järjekorras

Kui ma soovin samal päeval käia apteegis ja toidupoes, siis ma panen need tegevused päevaplaanis kõrvuti. Nii läheb transpordile vähem aega.

Kuna mul on kõik päeva tegevused korraga silme ees, siis ma oskan apteegis ja toidupoes käimise vahele pista ka lillede ostmise, juhul kui õhtul on sünnipäevapeole minek. Ilma päevaplaanita avastan viimasel hetkel, et mul oli vaja veel enne pidu lillepoes käia.

4. Jõuan rohkem ühe päevaga saavutada

Tänu tegevuste tõhusale järjestamisele ja sarnaste tegevuste kombineerimisele jõuan ühe päevaga rohkem saavutada. Mulle mahuvad päevaplaani igasugused tööülesanded, trennid, poeskäigud ja kokkamised. Puusalt tulistades jääks midagi alati tegemata.

Ma ilmselt ei käiks vähemalt kolm korda nädalas trennis, kui ma ei teeks päevaplaani. Ma lükkaks trenni edasi, sest “aega pole”. Trenn tuleb juba hommikul teiste tegevuste vahele ära mahutada.

5. Mul on lihtsam integreerida tervislikke harjumusi

Mul on väga lihtne kinnistada uusi tervislikke harjumusi, sest ma saan nad iga hommik päevaplaani integreerida. Kui ma otsustan, et ma tahan 10 kätekõverdust teha iga päev, siis need saavad tehtud. Mul ei lähe meelest ära, et ma pidin kätekõverdusi tegema. Ma ei lükka neid edasi. Mul on vaja vaid hommikul päevaplaan üle vaadata ja leida see optimaalne hetk uue harjumuse rakendamiseks.

Tänu päevaplaanile käin regulaarselt trennis, võtan iga päev vitamiine ja söön tervislikult.

6. Ma ei jää kuskile hiljaks

Hommikul päevaplaani koostades lisan kohe koosolekud ja muud ajaliselt piiratud tegevused. Kui mul on vaja füüsiliselt kohal olla, siis uurin välja ja panen kirja, millise bussi peale on vaja jõuda ja mis kell oleks vaja riidesse panna või duši alla minna.

7. Nälg ei tule üllatusena

Minu päevaplaan ei ole ainult tööülesannete organiseerimiseks. Söögitegu vajab samamoodi planeerimist, sest on vaja poes käia ja leida aeg kokkamiseks. Kui ma neid tegevusi teadlikult päevaplaani ei mahuta, siis ma avastan suvalisel hetkel, et nüüd on surmanälg käes. Siis on ammu hilja poes käia ja süüa teha! Asi lõppeb toidu tellimise või ebatervisliku näksimisega.

Ma mõtlen päevaplaani koostades välja millal ja mida ma söön ja kas on vaja toidupoes käia. Vaatan vajadusel külmkapi üle ja teen ostunimekirja valmis. Nii garanteerin, et nälg minu tööhoogu ei takista.

8. Mul on realistlikum tunnetus sellest, kui palju ühe päeva jooksul tegelikult teha jõuab

Ilma ajaliselt piiratud päevaplaanita ma paneks endale liiga palju tegevusi taldrikule. Kuna ma olen pikalt endale päevaplaane teinud, siis ma oskan üsna hästi ennustada, kui palju ma päeva jooksul tehtud jõuan. Ma ei luba endale ja teistele liiga palju.

9. Väldin otsustusväsimust

Otsuste tegemine väsitab aju. Nii nagu Steve Jobs kandis koguaeg musta kampsunit, et mitte kulutada oma otsustusvõimet riiete valimisele, teen mina ühe korraga kõik päevaplaaniga seotud otsused ära. Kui päevaplaan on tehtud, siis ma ei pea konstantselt mõtlema selle peale, mida ma järgmisena tegema hakkan. Ajul on rohkem energiat keskenduda olulistele tööülesannetele.

10. Mul on vähem stressi ja muret

Kuna ma olen juba kõige olulisemad kohustused päevaplaani mõistlikult ära paigutanud, siis ma ei pea muretsema selle üle, kas kõik olulised asjad tehtud saavad. Ma saan rahulikult ükshaaval päevaplaani rakendada. Ilma päevaplaanita ma muretseks trenni tehes või koristades selle üle, et mul on oluline email postkastis, millele on täna kindlasti vaja vastata.

Kuidas alustada?

Ma ennustan, et sa kunagi proovisid päevaplaani teha, aga see ei tulnud välja. Lõid käega ja otsustasid, et päevaplaanid lihtsalt ei sobi kokku sinu iseloomuga.

Ma arvan, et sa võiksid uuesti päevaplaani kasutamist katsetada. Tõenäoliselt on olemas mingisugune päevaplaani stiil, mis sulle ideaalselt sobiks. Võid alustada sellest, et loed inspiratsiooniks seda postitust: Minu plokkidest koosnev päevaplaan, mis vähendab stressi ja soodustab produktiivsust. Õpetan sulle samm sammu haaval, kuidas efektiivset päevaplaani koostada.

Teavitused meilile?

Saada oma email, kui soovid uute postituste kohta teavitusi.

Meeldis? Jaga sõpradega

Kirjuta kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

Kasumi numbrist

Rakendan oma ettevõttes kasum esimesena süsteemi ja loen siin kasumiks välja makstud brutopalka ja dividendide maksmiseks kogutud raha.

Kasum = brutopalk + dividendifond